Friday, August 6, 2010

Umulig

Myśłeć. Tenke, mene, tro, polakkene er ikke interessert i hva jeg mener og tenker. De lurer på om jeg skjønner hva de sier, ellers kan det være det samme. Jeg ser, i begynnelsen her prøvde jeg å bygge opp polsk språk på formen jeg mener, at, men det falt i fisk.
I think, that…
Nei, det ville de ikke høre på, de bare viftet meg vekk, det var det.
”I Polen er det vi som bestemmer.”
Jeg tenker, ergo er jeg, jo visst, din tanke er fri, aha, hva mener du???
I Zakopane for litt over to år siden kunne jeg ikke noe med ei bikkje som sto og bjeffa utenfor et galleri vi skulle inn i, men eierinnen fortrakk ikke en mine, så ikke på meg, ignorerte fullstendig at jeg kvia meg, da gikk jeg.
Hun hadde ingen som helst tanke om at jeg kunne være en smule redd for denne ekle bikkja, dette beistet, bare rista på hodet, ”myndig”.
Sånn er polakker.
Hvis du ikke er som dem, kan du bare dra til helvete. Ha det bra.

No comments: