Sunday, August 22, 2010

Om å være en vinner

Jo, en interessant tilnærming dette, til verden. Aki Kaurismäki har sagt han er en taper, en amerikansk forfatter, han som er gift med Siri Hustvedt, jeg får finne ham på nett, Paul Auster ja, har sagt at det fineste ved å være forfatter er å skjønne hvor dum du er, mer og mer, og mange har sagt heidundrande ting, som Isaac B Singer som på spørsmål om hvorfor han skrev sa ”compassion”.
Slike ting har forfulgt meg. Å være en vinner, hva er det da. Hæ? And the winner is… Bad Losers, mitt quiz team, taper aldri.
Alt dette her er prinsipielt ett fett, never feel sorry. Du gjør ditt beste. Men det er mye mas her, av typen Never change a winning team, Arjen Robben er verdens beste fotballspiller, like for like, og Wesley Sneijder er nummer to, uten å snakke med disse vet jeg at under min ledelse kunne disse prestert bedre, det utrolige.
For Nederlands landslagssjef er inhabil når svigersønnen hans er råtassen Mark van Bommel.
Ett fett, igjen, jeg liker de beste.
Men jeg går ikke dermed etter ”vinnertyper”, det er degenerering, poenget er å være seg selv og møte mennesker i frihet det er da det utrolige skjer.

No comments: