Tuesday, August 31, 2010

Polsk smerte (igjen)



Jeg ser en nyskapning er på gang i dette gamle føydale landet, kandidat til fredsprisen, sånn sett, en individualisering på høyt nivå. Dette napper! Der har polakkene en fin forhistorie, tute med de ulvene som er ute, men gjøre sitt i mellomtiden, polsk underground har alltid vært der, uansett makthavere. Polsk riksdag også, man hadde individer, ikke kollektiver.
Men så er det hvordan man skal oppføre seg i offentligheten, på jobb og slikt, jeg hilser på noen på gata som jeg har møtt på jobb på pub. Venner. Der har jeg napp, for å si det slik, det borger for god framtid.
Veldig mange som serverer på kafé husker jeg nesten ikke trynet på, ville ikke kjent dem igjen på gata på noen som helst måte.
Etter alle solemerker å dømme er dette under sterk forandring.

No comments: