Sunday, August 22, 2010

Javisst

En selektiv beskrivelse av forholdene her på puben går på at folk kommer her for å kikke. Skjer det noe her ’a? Nei, råttent å se, ingen tar saka i egne hender og lager stemning, det heter i Norge at du får ikke mer moro enn du lager selv, det gjelder ikke her.
Hvem er trendsetter, nei, når ingen andre er det, så blir det meg, jeg er i godt humør og sier til bartenderen at kul musikk du spiller. Ja, vi får kontakt, og folk smiler, lurer på om det er her det skjer, tilforlatelig får jeg to pønkere i tale som har vært på Middelhavet med pappa i ferien og forteller godfjottede, hi hi, videre kommer det en jente hit til meg og skal liksom late som om hun skjønner hvem jeg er, liksom, ha ha ha, og nei, hun får ingen å snakke med om dette, går, videre er jeg i stemning og spanderer en drink på en venn og han er alltid blakk og vi sitter en to tre stunder og prater.
Nå er det pub life, sånn det skal være, alt kan skje.

No comments: