Tuesday, February 1, 2011

Open minded

Å kunne være open minded er noe annet enn å være åpenhjertig, open minded er det ikke god oversettelse for på norsk, ikke noe jeg finner i øyeblikket, det er engelsk. Å være en åpen person, kan vi si, men det viser litt til dumhet, altså lett påvirkelig. ”Jeg er en åpen person”, he he. Open minded er bedre, det bevarer integritet. The open society and it’s enemies, kjent verk av Karl Popper.
Vel, å kunne føle på dette, å ha antennene intakt hele tiden, for mennesker, jeg har dermed interesse av å gå til min historie, der jeg en periode på Blindern ca 1990 satt sammen med bare innvandrere alltid. Fremmede.
Afrikanere, europeere, amerikanere.
En annen periode levde jeg bare sammen med pønx, for å gi en overskrift, og en tredje periode med ”fattige”, ikke med main stream.
Menneskelig kontakt, det er det eneste løsenet, og jeg velger ikke venner på denne måten, slikt har blitt til.

No comments: