Saturday, February 19, 2011

Mitt litterære univers

.



Smerten er forferdelig, men jeg lar ikke være å stemme gitaren av den grunn.
Dette skrev jeg i stad. Noen kunne oppfatte dette som et manifesto.
Men, uansett, mitt litterære univers fins, og må komme til sin rett, akkurat nå fikk jeg fatt i Karol Szymanowski, musikk, fra tidlig 1900-tall, her i Polen, mine skikkelser er her hele tiden, med meg, Sivert Samlevik på gitar, Trude Instumyhr på vokal, alle disse folka har jeg skapt, og de skal spille konsert i Krakow om litt, deretter på verdensturné, bandet Seagull.
Noen ganger spiller de på Bjørkelangen, av og til møtes de i Bergen.
Fride Krusetunge holder hus da, hun er fra Bergen, og man går oppover en bakke til hennes hus og setter seg ned og drikker sprit og finner på nye låter, Fride spiller bass.
(intro)

No comments: