Sunday, February 20, 2011

Nei

.



Det er begynt, her, på den måten at jeg lurer på hva de mener, om ting og tang, overalt, her og der. Nie ważny, kunne jeg si i går, ikke viktig, videre er jeg forstått mer og mer her og der og jeg ser folk tenke.
På hva da, ut fra sin egen bakgrunn og tradisjon, vi lærer av hverandre. Skole, der lærer de i Polen en del ting som vi også lærer, som geografi, om andre land, facts, videre lærer de historie, europeisk historie, og de lærer språk, så som engelsk og tysk, før russisk, og vi kommer hverandre nær.
Videre, jeg er ikke så opptatt av min familie, snakker sjelden om den, uansett, dette er samtaler jeg kan være med på, bli bevisst familiebakgrunn, hvor vi kommer fra.
Dette må kunne gå, min families opplevelser under krigen, koordinert med hva disse her har for fortellinger. Videre nærere historie, som på femtitallet, der de opplevde kommunismen, noe jeg ikke gjorde, og dette er ikke fremmed, jeg kan snakke om dette nå, bedre.
Så.

No comments: