Friday, October 15, 2010

Polsk blottlegging

-




Jeg vet ikke helt hva som følger nå, men det er noe med det egosentriske Polen som slår en ned i støvlene hele tiden, jeg trodde jeg hadde tatt det for lenge siden, ferdig med det, men nei, det slår meg ned hele jævla tida og klart de er dumme.
De har jævlig sær diskurs! På tide å måle den opp mot andre lands diskurser, jeg kan ikke tenke meg noe annet land på kloden som har så dum offentlig diskurs.
Fortsatt er det daglige oppslag om flyulykken i april, men jeg så en avis her sette fram at nå er det 72 hypoteser om hvordan dette skjedde, og det er smil en del steder ja.
Jeg skjønte jo dette med det samme, samme dagen, 10. april, det er en enkel løsning.
Men de maser om dette hele tiden og det hører virkelig ingen steds hjemme, dette med det dødsens i dette kulturen er jo det verste.
Og på 6 måneders-jubileet sist søndag var det altså 3 timers debatt ”Hvordan skal vi minnes ofrene etter Smolensk?” Fy faen.
Dette godtar jeg ikke.
Jeg vil snakke med folk, og ikke bare gutta og ha en menneskelig samtale som dreier seg om det levende og fremtid. Nå.

No comments: