Thursday, October 28, 2010

om det svinaktige

-



Oslo. En militærleir for utenforstående, forstå det den som kan, men det er mitt inntrykk, og jeg snakker da generelt og ikke om Afghanistan, der Dr. Watson var, nei overalt i denne byen fins unge kadetter, som snakker i et forferdelig jålete språk om seg selv og sine karrieremuligheter, det er jeg som slipper å stresse så jævlig mye når jeg skal bygge meg hus på fritida og skaffe meg kultivert kone og pene barn dumme og umælende på Løkka som man så skal overlate til pedagogene og klage hele tida over at sjefen ikke verdsetter ens arbeid og man profilerer seg i markedet ved nettverksbygging ikke minst på pub og det å kjenne de rette er intet annet enn dumskap.
Norge, dette uvilkårlige ubetalelige komiske som jeg nå først skikkelig gjennomskuer.

No comments: