Saturday, October 9, 2010

Den gode polakk, den onde polakk og den grusomme polakk.

-



Vel, dette er et synspunkt, den gode polakk er snill og den onde er sur og den grusomme plager deg alltid. The good, the bad and the evil, det er klart at man kan se alle tre samla av og til, noen ganger bare en av dem, blant alle.
Her jeg er nå er det bra, en liten restaurant, pub, Studnia, videre er det på gata for det meste onde polakker, her er en grusom, som sitter og maser på en dame og ser vilt rundt seg, ekkel type.
Man kan si at de grusomme er sterkt dedikert til en eller annen dame, helt uten hensyn, henne skal han ha for enhver pris, hans revir, sjalu som faen dersom han har henne, dypt paranoid og ensom så det bare står etter. Stakkars gris.
Det gode mennesket fra Sezuan, det gode mennesket på Frogner, og så videre, what’s a sweetheart like you doing in a dump like this? Nei, jeg er ikke noen hane i kurven og heller ikke det motsatte, om jeg må be, jeg konkurrerer ikke om kvinner, det er det dyr som gjør.
Faen! Kan’ke du der borte nå bare slappe av litt! Jeg verken beundrer deg eller fortrenger deg fra min bevissthet, det synes som du her bare skal oppfylle familiens krav om å stifte familie før det er for sent, ikke gjør som morra di sier! Dust! Du er bra som deg selv! Du brenner deg ut på dette! Blir sjuk! Dør!
Jeg vet om kulturer i Norge der fyren spør ut dama om hvor mye penger hun har før han i det hele tatt har interesse for henne. Sunnmøre. Ålesund.
Som bartender ville jeg ikke tillatt det, dersom jeg hadde overhørt det. Ut!
På huet og rævva ut ja, slikt skaper elendig stemning for menneskelighet.
Det dyriske og dømmende ved disse folka burde ha tilhørt en fjern fortid, på dinosaur-nivå, forferdelig.
Nybarbert er jeg tilnærmelsesvis, så de kan ikke ta meg på noe, jeg står staut, da blir de enda surere, for jeg driter i dem og gjemmer meg ikke.
Den onde polakk er bare sur alltid, og det er lettere å forholde seg til, for en sånn person kan jeg nå smile av, flire av, for meg selv, det er bare komisk, hva er det du driver med, hvem skal du imponere?
Jeg spiser fiskesuppe, ren vare, klokka er 16, lørdag, den gode polakk overtar.

No comments: