Friday, October 1, 2010

Pod Preteksten

Pod Preteksten
Jeg har ikke noe bildet av dette stedet her lett tilgjengelig men det er ett fett for øyeblikket, det kan jeg ta senere og legge inn og jeg legger ikke ned bedriften av den grunn og er her og føler meg til stede i denne merkelige begivenheten som er fredag første oktober hvor jeg skal på fest i kveld og ser meg selv danse, kanskje, med cowboyhatt og det som verre er og jeg har planer om å dusje og vaske opp snart og spise god mat et eller annet sted, kanskje på en amerikansk cowboyrestaurant her, Sioux, det hadde vært bra, tøft, men jeg vet ingenting på det nåværende tidspunkt, over alle støvleskafter skulle jeg hatt hest nå og jeg vingler liksom i salen da frem og tilbake og er i gamle dager med tiptop båtis i kjeften og går på stranda etter mer vin i flasker som jeg bærer innover stien fra Karihaugen til en topp der vi sitter og pjaller en sommerdag og snakker om alt du kan tenke deg og ser folk til og fra gå tur her til Lørenskog og jeg tenker på da jeg studerte på dette sykehuset, SiA, Sentralsykehuset i Akershus, nevrologi og sykla ofte fra Manglerud og andre ganger var det en som kjørte, men dette er ikke det som heter fjern fortid, det kommer til meg nå der jeg sitter på pod preteksten i Krakow og ser en medisinerstudent her stillesittende som en ulv etter kunnskap, som jeg også var, jeg tramper i klaveret og viser til at den medisinske vitenskap er en forgangen fortid, som Krakow er, som det å være tannlege og økonom og prest og i det hele tatt, folk må i dag klare seg selv, advokater kan også kastes på søpla og det er klart jeg veit ikke alt og det kan være at noen kan være konsulenter på diverse ting som for eksempel data, men der er jeg også oppegående nå, ferdig utlært og kan tenke selv, men det gjelder ikke heller å drikke, og utenfor her er det et oversettelsesbyrå, tłumaczenia og jeg vet at det sitter intellektuelle her og her er ikke spiseplikt.

No comments: