Monday, October 18, 2010

Godt

-



Når det viser seg at nå i Polen er det høst, er det meg på hjertet å tine forholdene litt her, etter beste evne, det regner ikke, det er fint høstvær. Ja, det er snart november og vi går mot vinter og det er slutt på harselaset fra min side.
På en måte er det følbart ved at jeg nå tar inspirasjon av folk jeg møter, ikke driter dem ut, her på kafeen er det folk ved flere bord og hva snakker de om.
Løpende informasjon, kan man si, det er mandag.
Sykkylven? Der har jeg ikke vært, men mange her reiser mye og har sitt å fortelle, det er global tenkning.
Vel, det går vel da etter hvert å møte disse folka på et eller annet, witam! Velkommen, men de er i mandag og snakker med hverandre og er ikke åpne nå nei, men det er man ikke i Norge heller på Kaffe kopp Kaffe og andre formiddagssteder, mot fremmede, den polske lukning er for meg dessuten mindre påtagelig og jeg følger med på nyheter i aviser.
Å komme inn i en stemning ja, uten å tråkke på noen, dette er vilt fremmede folk, og tilfeldige mennesker, men det å ta stemning er alltid av interesse, stemningsrapport, her er gemyttlig.
Jeg er prisgitt min intuisjon, men det er greit og det dreier seg om en samtale om fremtid nå, opplever jeg, i en helt annen grad, man planlegger.
Den planleggingen skal de sånn sett få gjøre i fred, men jeg vil gjerne være med på dette, tankene settes i sving. Jeg vil bli en del av dette samfunnet, delta.
Og da merker de min interesse, blir blidere, lydhøre.

No comments: