Thursday, October 14, 2010

Om å like mennesker

-



Prinsipielt liker jeg alle mennesker, selvfølgelig, det sier seg selv. Videre støter du på kommunikasjonsproblemer. Og det er jo ikke lett. Det å være sin egen herre er det beste. Med fast fundament, på alle mulige måter, være fri, så kan du gå ut til andre.
Men du er ikke der heller, selv om du er alene eksisterer alle andre likevel, i naborommet og på andre sida av gata, over hele verden. Kontakt.
For å kunne sove må du føle deg trygg.
Mennesker er overalt. Her og der, mest her, videre bør de her sies noe om forholdene ved Beitostølen, jeg ser jeg har vært der og kan dra dit igjen. Så dette er eksempel på om at man veit noe, har vært noen steder, og har dermed makt.
Jeg kan vise folk rundt der, dette er viktig.
Mye annet slikt, som man har makt over, steder man har vært, jeg er kjent i Trondheim, Bergen, Stavanger. Tromsø var jeg noen timer for to år sida, da er det lettere å dra tilbake for lengre opphold.
Lwow, der har jeg ikke vært, men jeg nærmer meg denne byen. For Ukraina kreves en masse forberedelser, ikke minst det kyrilliske alfabet. Det kan jeg i og for seg, men må friske det opp. Detaljer som ikke er som russisk, for eksempel.
Mennesker, her.

No comments: