Sunday, September 5, 2010

Bybildet



Man kan lage et bilde av en by, klisjeen ”Hva skjer i bybildet”, er ekkel, for bybildet er ikke noe statisk, det er ingen som er det, jeg setter kameraet til lading og tror jeg skal ta noen bilder snart, jeg vil ikke risikere å miste dritt og møkk og må lade en periode, men i mellomtiden skriver jeg, her fra Kolory i Kazimierz, som jeg sikkert tar bilder av om ikke altfor lenge, og to jenter sitter og chatter ved sida av meg om et eller annet og det er greit her.
Å få til en dialog er nå nært forestående, og jeg er redd og må passe meg for ikke å komme inn i for snever krets, som i Oslo, men jeg kan ikke tenke spesifikt på det, det som skjer det skjer, de jeg blir kjent med blir jeg kjent med, følelsen styrer.
Jeg er i bybildet, på utelivet, som er mer herre min hatt her enn i Oslo, det er mye mer hysteri her enn på Teddys og slikt, nå er det søndag og hva kan dette sammenlignes med, om ikke Fru Hagen.
Men det er forskjelligartet egenartet Kolory og det er nokså multikulturelt her, alle er her, bortsett fra negre, men det er ikke den type musikkultur her som i Oslo, der det er world music, her er det lokal koloritt med klezmer jødisk musikk fra området.
Dobra, snart, greit.

No comments: