Wednesday, June 30, 2010

Det moderne samfunn



Det moderne samfunn

Et stykke toksikologi


Når man ser for seg dette samfunnet som utspiller seg nå med alskens mediebedrifter som flommer over av reklame, pluss kjøpesentre en masse, er det for meg som borger av to land av interesse å se dette forholdet internasjonalt, den moderne konsumkulturen i Dubai og slikt hvor all arbeidskraft er importert, de jobber for deg.
Du kjøper, noen produserer, la oss si en drink, som jeg sitter med nå, for å komme i stemning, det riktige modus, som det heter i det moderne, på fint, men jeg er her og ser dette stedet jeg er på som interessant i dette forholdende, café Lyst, overhører samtaler mellom nyrike og slike som jobber hardt, som de sier selv, men mister venner, det klager de på, med full rett, selvfølgelig, når de skryter så jævlig, ikke fortjent i det hele tatt, kjære, jeg klør han bak øret, dikkedikk, du som har vært så flink!
Dritfett! Hvem jobber du for, hvem skal du imponere, damene, er min første tanke, og de lar seg imponere her over alle støvleskafter over at fyren tjener så mye som han gjør, sjekk ligningsprotokollene, dette er det moderne samfunn.
Jobbe hardt og være sur og grinete og fikse damer.
Diagnose 1.

No comments: