Thursday, June 17, 2010

Polen

 


ha det bra. Takk for denne gangen, i maksvær, det er varmt og litt vind og ikke sprengvarme og noen skyer, litt over 20 grader pluss, fett.
Ikke for høystemt nå, kanskje, men det er kanskje på sin plass, det er en fortelling i Bibelen om Jakob, som kjempet med Gud og vant, ble så kalt Israel, opphavet til alle Israels stammer, og så videre, en fortelling som for meg alltid har varmet, der Jakob stjal førstefødselsretten fra sin bror Isak først, mye slike forbrytelser i tidlig Bibel tid, hvem har kommentert det, skikkelig, Moses drepte en egypter i sin ungdom.
Det har vært et hardt opphold her, men jeg føler jeg har kjempet med Polen og vunnet, og snakker med dem mye bedre nå enn for en måned siden, kan følge med i en samtale, nesten, en veldig framgang fra før.
Dette guddommelige landet, jeg har lært meg her å bortse fra religion, ikke kommentere det, fundamentalistisk religion kan man ikke diskutere med, no way, den katolske kirke her har ikke interesse, de er ikke mennesker.
Man må bare ignorere dem og opptre nedlatende.
Videre er den polske nasjonalismen brutt i stumper og stykker, nå ses menneskene, som de er.
Her pub Alter Ego, hvor dette skrives fra, hvor jeg gjerne går, og føler meg ikke fremmed.
Posted by Picasa

No comments: