Sunday, December 5, 2010

Innvielse, utfordring, veiledning, villedning

-



Det er interessant å merke seg hvordan man lærer. Hva finner man på selv? Jeg ser dette har interesse, det å være selvstendig, hva er det, det å være nerd, det å være freak, det å være gal, det å møte feil folk, havne på skråplanet, og så videre, det å kunne være seg selv, ha integritet, og ta til seg det som har interesse.
Studieveileder i polsk, studievilleder i polsk, nei, ikke lett.
Gode råd ja, det sies på norsk at gode råd er dyre. Dyre Vaa? Som studievilleder i gammel-egyptisk, er jeg vel rimelig høyt gasjert, som studievilleder i polsk kunne jeg gjøre en god jobb, lære folk det som ikke har interesse, for polakker.
Å nærme seg andre mennesker vil si å linke til deres miljø. Jeg har vært ute for ”Vi liker deg, men ikke venna dine”. Huff. Gi meg din adresse, og jeg skal si deg hvor du bor. Kraków.
En ghetto. Her ser jeg fire stk. med briller, alle ca 22 år. Dårlig tegn. De tror ikke på sitt eget syn på ting og tang.
Jeg ser.
Å linke til folk, deres syn på ting og tang, er det vesentlige.

No comments: