Tuesday, December 7, 2010

Agglutinering

-



Å føle seg hjemme er en sær greie. Å se seg selv som en av folk, en av dem, nemlig, men så er det det som går meg på nervene, bli inkludert, ikke være innenfor her nei, ikke være utenfor, være meg selv.
Flaut å snakke slik. Det er den der frasen som jeg vil ikke være medlem av en gruppe som vil ha meg som medlem og greier, men jeg kan integreres.
På den måten bevarer jeg meg selv, i kontakt. Hei.
Å komponere en hymne til det polske folk kan jeg godt gjøre, hva som helst, i god kontakt, det er ikke det om å gjøre, selvfølgelig, likeledes lære å danse mazurka, på polsk, og hva du vil, integrering er nesten hellig, jeg kan ha et favorittlag i polsk elitedivisjon, som jeg har Schalke 04 i Bundesliga, jeg har ikke funnet noe lag her.
Medvedev er i Polen, og i avis i dag ”Storebror i Warzawa”. Bilde av han og Polens president Komorowski. Russland og Polen, slaviske nasjoner. Wielki brat. Store bror.
Så ja, dette er noe humor, noe godslig polsk humor, på førstesida, men det er som Norge og Sverige, for å ta en sammenligning, rett og slett, ferdig med det.
Fett.

No comments: