Monday, November 29, 2010

Værmelding

-



Det er meldt kaldt i Kraków fra i kveld, minus 10 og så enda kaldere, nå er det snø som falt i natt, mildt. Det er visst kulde i hele Europa, ser jeg, i Milano og greier, nå her, i Norge minus femten.
Disse gradene, graderingene, jeg ser meg om og føler meg vel akkurat i øyeblikket, mandag, poniedzałek, etter søndag, som jeg ser det betyr, niedziela, og det betyr ”ikke arbeid”, osv, videre er dette et sted i verden med en stemning som er Europa og hva er dette kontinentet, denne verdensdelen, hva tenker man her.
Nei, jeg er her og ser meg om og ser forskjellige tendenser i EU og overalt og det er forskjellige grupperinger i dialog og noen som vil makt.
Sånt kan det jo bli kaldt klima av, at de hegemoniske krefter syns for godt om seg selv og blir kalde i huet og kalde fisker, jeg ser dette.

1 comment:

darius said...

zainspirowales mnie swoim spojrzeniem na nas Polakow i Polske, nie zgadzam sie ze wszystkim ale chyba o to chodzi, teraz bede pisal blog o was, bedzie ciekawie hmm.
pozdrawiam-hilsen
darius