Tuesday, November 30, 2010

Øksedrap på Polen

-



Øksedrap på Polen
(usann historie)

I vikingtida kom jeg hit som en annen herremann, som en annen harald hardråde, og så videre, nærma meg Praha for det var dit jeg skulle, så til Wien og rane og få meg etpar tupper på veien som seg hør og bør for en som er i Valhall både tidt og ofte og svinger ølkruset med hvem det skal være og drikker vodka med Peter den store og Barack Obama og gud og hver mann og syns at Dalai lama er en artig fyr, ikke minst har jeg selvrespekt og drar hit og dit og til Thailand og smiler.
Vel, det er nå slik at jeg er en handelsmann og er vennligsinnet, som vi vikinger alltid var, men vi ble møtt med mistro nedover i Europa og hva skulle vi gjøre da, vi måtte krige, på liv og død og det ble skapt fiendebilder om oss og myteomspunnet dritt og møkk, vi ville bare ha nye venner!
Fra Balestrand og oppi der, det var mye mistenksomhet i verden på den tiden, man forsto hverandre virkelig ikke, der jeg inntar Krakow som norsk løve fra Tigerstaden.

No comments: