Sunday, November 21, 2010

I dag

-



Her jeg er er det nok klart at noe har åpna seg. Og jeg vil lese en rekke ting nå, mye på programmet. Vel, jeg ser meg om og holder hodet klart, som det så fint heter, ingen på kafeen her, klokka er halv to, det er lokalvalg her, fint vær.
Ok, gå tur? Leke?
Tja! Det er søndag i dag, fire fine hvite fisker på et hvitt fint fat. Jeg føler meg i kontakt med den slaviske kultur. Godmodige folk! Innelukkede, så det holder, har fasade av spekk og barskhet, brummer, skal bare gjøre noe her, respect!
En alvorlig samtale, over et bord. En kommunikativ setning, til dem, måtte være å flire dem rett opp i trynet, så dumme dere er! Polish people are stupid. Rett og slett, for det er de. De skjønner lite, ofte ikke en dritt. Er det rart jeg blir nervøs her, sammen med tullinger, barn, hele tiden. Som tror alt er greit. Fordi Gud og NATO passer på dem, pappa, Herren.
Fjollinger.

No comments: