Saturday, November 20, 2010

Polen

-



I mitt forrige opphold i Polen holdt jeg på å sulte i hjel, kunne ikke få ned maten deres, nesten, levde på tynne supper. Og noe søt sprit og litt kaker. Gikk ned fem kilo. Vel, Polen er tøft, det har vært verre før, med sykdom fra 12. august 2009, og nå mista jeg ikke kraft, i beina, gikk mye.
Men, det var forferdelig. Nå kan jeg fortelle om det, og nå føler jeg meg vel, spiser godt, har vært fire uker i Norge og fått magesekken mottagelig igjen, kan jeg si, kan jeg tenke, kan jeg føle det som, først for fisk, via sushi, som jeg virkelig gomla mye rett ned lenge. Det traff, det gikk inn, jeg er sterkere.
Ja, jeg er der og er lur og mindre sur og grinete og tror jeg nå mer er inne i den slaviske verden og ikke bare Polen og ser det slaviske som sentralt nå, i dyp forstand, det er der det vesentlige skillet fra meg ligger, dette rare språket, som omfatter russisk og serbisk og et overordentlig stort landområde til Vladivostok.
Og det var hensikten med denne bosettingen i Polen, erobre det slaviske.

No comments: