Wednesday, September 17, 2008

There ain't no such thing as matforgiftning

hm. Dette mener jeg, dette som står i overskriften, det ligger ikke mye mer i dette, enn at alt er multifaktorielt.
Av og til tåler man salmonella, av og til ikke. Og så videre, man kan bare ikke legge seg over dersom magen brummer, etter dårlig makt, skylde på kelneren og slikt, poenget er å bli frisk.
Jeg har sannsynligvis vært utsatt for dårlig mat nå, som slo ut nesten to døgn etter, midt på natta, magekramper igjen og igjen, seinere diaré, for maten jeg fikk søndag var bederva, gått ut på dato, til og med gravet laks, en brie som var gått ut på dato en måned før pg smakte pervo, dermed spiste jeg god surskild, som jeg hadde kjøpt selv, en smule, dette var ikke bra.
Jeg kan fortelle mye rundt dette, at dette frokostritualet heller ikke var hyggelig, men jeg løste det på annen måte, fremtidsrettet, ut fra de forholdene jeg møtte, mobbing.
Man blir frisk ved kontakt med andre mennesker, da kommer nye tanker og inspirasjon, dermed ble det Polen som løste problemet. For dit dro jeg etter den svarte natta. Faen.
Ok. Jeg føler dette er lærerikt, interessant, for det er virkelig ikke alltid årsaken som skal behandles, den direkte materielle, heller virkningen.
Bra. Det er jeg som er syk, selv om vitenskapen har funnet ut at noe mat kan inneholde bakterier som er sammenholdt med sykdom, som salmonella, clostridium perfringens og slikt, er det jeg som skal behandle dette, bli bra, det har skjedd.
Cały sykdommen, hele sykdomsførkja!!
Spør man etter årsak, spør man etter noe å skylde på, som må vekk, det er metafysikken bak bakterier, og slikt, men det holder ikke, man skal tåle det man spiser.
Jeg følte for å spise det jeg spiste, det var hyggelig nok. Det funka. Min skyld, mitt ansvar. Når man virkelig ikke tåler mat, tar man anstøt og spiser ikke, eller kaster opp, så skjedde ikke.
Jeg føler dermed en viss stor glede, det ble mennesker jeg ble helbredet av, ble tvunget til å forstå polakker bedre, flott.

No comments: