Wednesday, September 17, 2008

Polakker i Polen og polakker i Norge



Hm. Meget forskjellig, ser jeg nå, i Norge er polakkene ikke interesserte i noe som helst, annet enn å jobbe og drekke, er min fordom, som ikke har ingenting for seg, i Polen er polakkene meget myndige og bestemte, de lekser opp for deg både det ene og det andre og ikke minst om hva du skal mene om ditten og datten, de er lærere.
Hvertfall her i Krakow, som er studentby og kunstnerby, skoler i fleng!!
Ja. Det tar pusten fra meg dette her, se hvor forskjellig Polen er (på dette og hint), nei Krakow er meget spesiell, ser jeg da.
Polakker fins i grupperinger, ser jeg da, her og der, i laug, for det meste, ut fra arbeid, og skjønner ingenting av andre laug, andre mennesker, for alle driver med sitt, har sånn sett gjensidig respekt, jeg forstår.

No comments: