Sunday, June 29, 2008

Om nordmenn i Krakow

Ofte har jeg sett nordmenn i Krakow, og sittet ved siden av dem på kafé, men aldri tatt kontakt.
Jeg tar ikke uten videre kontakt med nordmenn i Norge heller, når jeg møter dem, men i utlandet har det interesse. Men det har ikke skjedd. Hvorfor.
Smertefullt, jeg er ikke glad for dette, for tenk så moro det hadde vært! Møte landsmenn i utlandet, fortelle ting til dem, snakke med dem, opplyse dem, og videre fortelle at dette er et vanskelig land for nordmenn, i stort, selv gikk meg fullstendig bort i begynnelsen.
Men nei da!
Det er ikke mulig, de er på en annen planet.
Videre har 6 besøk av venner vært planlagt hit, men ingen har kommet. Hvorfor.
Jeg er ikke emigrant, jeg er kobler.
Jeg ønsker å utvide mitt virkeområde, fra Norge, til også å omfatte Polen med Øst-Europa og hele det slaviske området.
Så jeg er ikke turist, men heller ikke det motsatte, jeg bare er her og det er det.

No comments: