Tuesday, February 3, 2009

Det Polen jeg kjenner



Fra før har jeg et bilde av Polen jeg først nå ser her, det kan kalles noe som likner tøft. Det er noe annet enn jeg har skrevet om hittil på bloggen, det er det kulturelle Polen, som er spesielt, ikke likner noe annet i verden.
Hva er det, det er et resultat av Polens historie, samfunnsforhold, dette er et bondeland, der 15 prosent jobber i landbruket, videre er det borger, som passer på landsbygda, det er byene. Store hull i landet, for å betrakte det slik, det er som om disse byene lever totalt for seg selv, fra gammelt, det er forstyrrende, men det er sånn det er, bønder og byfolk er totalt forskjellige og ser hverandre ikke, de kan ikke snakke sammen, dette er et Polen jeg misliker.
Hoverende byfolk og ekle bønder. Perverse, inntil beinet.
Ok, dette vil jeg dermed viderebringe, slappe av totalt med, mer om dette etterhvert.

No comments: