Friday, February 13, 2009

Det Polen jeg driter i



Det kan være mye i dette landet som ikke har interesse, det kan man gjøre kål på, rett og slett, videre er det slik å forstå noe her som virkelig suger, det er feil å si at det er katolisismen, for den kan jeg relatere til, ha kontakt med, for den er historisk interessant.
Det som virkelig ikke har livets rett her er det innadvendte, det lukkede, det bedrevitende, det er ikke bra, det må bare vekk, det selvgode, som er så ille at man nesten ikke har ord for det, det som virkelig er nasjonalismen og fremmedhatet.
Ok, jeg må der bare ta tyren ved hornene, si det direkte, at disse polakkene som ikke kan snakke annet enn polsk eller ikke vil snakke med andre enn polakker, bør settes i fengsel. Det er de fleste, jeg mørner av det, sovner av det, blir trøtt av det, men nå ser jeg, få disse folka vekk.

No comments: