Thursday, October 23, 2008

Holmlia




Multikulturalitetens høyborg, ved stasjonen og senteret, der man spankulerer rundt i svart-hvitt og det er deilig, her skjer stimulans.
Jeg vet bare det at dette er et fredelig sted, og slik lever mange i Norge for tiden, på Furuset og Hersleb skole, jeg senker meg ned i vann og kontemplerer Arkimedes' lov, skal til Grünerløkka der det er annerledes nerdete, i sola, på cola, merkelig det der.
Kunsten å se feil på tingene er ingen ringere enn Ingers problem, jeg føler meg skikkelig i form der jeg går på toalettet på konditoriet, det fine, videre til puben og alt som er biblioteket i to etasjer, hever min gasje og tar toget til sentrum.
Som heldige Anton opp gressbakken fra perrongen, til hallen, hvor folk går fram og tilbake i mylder, opp til Opus kafé for kaffe og internett, senere på tur videre østover til Galleri Oslo og café Fiasco, så Teddy's, Brugata, som snart har jubileum, vi skriver 23. oktober.

No comments: