Thursday, October 30, 2008

Cafe Opera




En kjeller, liksom, på et hjørne, her er det utsikt til teatret, den nationale scene, på toppen, i mørk grått, som et skummelt hotell, for feiginger, her vandret man før i tiden i de mørke netter på kneipene og der vanka ingen andre enn de som var i miljøet som det fortsatt synes og være, her ses folk som snakker oslo og synes å jobbe ved teatret og med gammelmannsbart og slikt, jeg tar dette som det kommer, som jeg er, i fint vær, her Magnus Barfots gate, Engen, videre en sur fyr ved siden av meg som sjekker ut folk på nett og i det hele tatt leser avisene fra Bergen og omegn som alle andre fra Bergen og strilelandet, fra Sogn, Sunnfjord, ned til havet og Verftet rett her nede (nere), men jeg svinger ikke meg i øyeblikket, for jeg drikker caffe latte til en eller annen feig pris og Bergen er en meget autoritetstro by for de som tror på disse nasjonale koryfeene som Holberg og Ibsen og desslike, men det er vondt å se dette før frostnettene.

No comments: