Monday, March 21, 2011

Dagboksnotat

Hm. Klokka er blitt bøff. Mandag, mot formiddag, sol, fint, lust, jeg leser om Berthold Brecht og klager. Friheten er ønskelig, men umulig, til tider, se Oslo som pervo og ikke dansete. Teater, film, vil jeg lage, skriver roman og blir til hele tiden og aldri ferdig, umulig. Jeg har en del på programmet, på trappene, det er vårjevndøgn 21. mars, fint.
Leste nå gjennom fra begynnelsen på denne bloggen. Hva har skjedd siden da, høsten 2006, snart fem år siden. Hva har skjedd siden vintersolverv 21. desember 2010. Masse. Vårjevndøgn er til å markere, jeg lærte meg dette nå på svartnatta, i Sverige, at det er der året begynner, denne syklusen, i dag er natt like lang som dag over hele verden, rett og slett, ah.
Sånn sett føler jeg en sånn tremånedersperiode har noe mening, og nå 3 måneder til St. Hans. Det har skjedd overordentlig mye de siste tre måneder, jeg er bevisst tid, faktisk.
Helhet og utvikling, se ting i perioder, over tid, likevel er det i dag det skjer, i øyeblikket.

No comments: