Monday, May 24, 2010

Hei

 


Her er jeg ikke, men det er askebegre overalt innendøra i Polen, av en eller annen grunn har de ikke røykelov her, tilforlatelig enklere liv da, jeg sitter på pub og snakker med min datamaskin til deg og alt er fint. Småpent, artig, er det ikke, på denne måten tresker jeg ut en forestilling om at Polen har frihet på noen områder, ufrihet på andre, vi har frihet på enkelte områder, som å gå på rødt lys uten bot, jeg ser en nerve her.
Vaner og kotymer er andre i dette landet, det sitter en fyr her som sovna på pub, lenge, uten at noen brød seg, dette er også Polen, ikke gått i Noreg dette nei, våkn opp! Har det vært for mange vekkelser i Norge, er det der det ligger? Han sov ut rusen en smule og er mer opplagt, hva kan være galt med det, flott.
Jeg ser inn i en type galskap i Norge, men når så er sagt, er det mye forferdelig rus i Norge, Polen har lite narkotikaproblem i Krakow, i forhold til Oslo, og det ubehøvlete i rusa tilstand er lite på pub i Krakow, i Oslo ofte meget ille.
Ok, en forskjell her, som er til å få forstand av, kultiverte folk er mine farlige i fylla, kan man si, men det er en del utenpåkultiverte i Norge, selvfølgelig, og det er mors beste barn og Mr. Hyde om natta, se det, jeg minnes pastor Molvig som var på fylla og Dr. Relling sa «I natt var han demonisk», for å gi ham en livsløgn, borgerlige mennesker med meningers mot som ikke tåler å drikke i Norge, dem er det mange av.
Tørrlagte norske alkoholikere er også et trist syn, som har gitt opp og det er noe der med at de som drikker ikke er gode i Norge, men når det er sagt, fest uten fyll er kunstig moro.
Posted by Picasa

No comments: