Saturday, January 24, 2009

Tilstand




Her på berget er man ikke helt fornøyd med tingenes tilstand, men ellers har det seg slik at ingen er det, men dette med tingenes tilstand er er en personlig sak, jeg drømmer om å få meg en kul bil, -neida.
Ting må ha en hensikt, jeg drømmer i og for seg om å reise i mange land, slikt som Argentina, Østerrike, og så videre, men ellers har jeg det bra.
Et sorgens kapittel er været i Norge, at man ikke kan gå på ski noe særlig og slikt, men jeg er ikke i Norge, jeg er i Polen, nærmere bestemt Krakow, ser verdensbegivenhetene herfra, det regna da jeg våkna i dag, nå opphold, lørdag 24. januar 2009.
Her går det trikker og busser og det er ikke mas på denne dagen, som er skjønn.
Utsyn, innsyn, i en ny virkelighet, som jeg forsøker å forstå og forholde meg til, polsk rød suppe, klar, barszcz, rødbetsuppe, det er godt, som en begynnelse til middag, alle spiser dette hele tiden og ofte og gjerne, drikker av kopp, mer om dette senere, for meg er dette symbolsk, man drikker blod, fra dyr man har drept, fra gammelt av, har erstattet dette med en drikk som minner om blod, og til minne om Polens blodige historie, klemt mellom stormaktene på alle sider, historisk sett er Polen først og fremst slagmark
Så Polen fins et annet sted, enn i det konkrete, Polen er en drøm om frihet.

No comments: