Tuesday, August 28, 2007

Teatr Bagatela

 


Teatr Bagatela ligger ved det mest folkerike stedet i Krakow, der trikker møtes, der det er et yrende liv alltid, og du får følelsen av menneskemengde, det myldrer, myldrer, det er som en maurtue, og her ligger Teatr Bagatela som også trikkeholdeplassen har navn fra, Bagatela, her begynner Karmelicka, og her begynner gamle Krakow, andre veien, her ses ul. Szewska, skomakergata som går inn til selve midten av byen som er gamlebytorget Rynek Glowny, hei.
Nei, trikken går opp gata og skriker som gamle trikker gjerne gjør, der de svinger inn Karmelicka oppover mot fjerne bydeler, som Lobzow og videre mot Bronowice,. Der IKEA ligger for å si det slik, andre veien går trikken fra Karmelicka to veier, en mot Filharmonia og rundt Krakow gamle til høyre, anndre veien går trikk 4, 13, 14 og 24 til venstre, noen møtes bak på andre siden, noen går til Kazimierz, jødebydelen som ligger på andre siden, man kan gå dit. Herfra, ikke lange avstander noen veier her, ved teatret, Bagatela, her spilles Tsjekov nå, for eksempel, altså et seriøst teater, som jeg ikke har peiling på hvordan drives, men den søtladen stemningen her på denne teaterkafeen fra utsiden er ikke meg bekjent beklemt, som det er ved teatre i Norge, som er høyborgerlige så det holder, men jeg er utenfor, jeg er ikke innenfor, ikke riktig ennå, men om litt, for her vil jeg bli en stund.



 
Posted by Picasa

No comments: