Sunday, April 4, 2010

Academy of Saint John

 


Det er meg en stor glede å presentere universitetet, i dag som er en stor dag for alle oss katolikker, ikke minst er det en bearbeidelse av vår fremtid, der paven har sitt å si og det må vi få med oss, videre har masse andre digniteter sitt å si, men jeg sier ikke at jeg har noe å si, overfor dette påståtte faktum at Jesus sto opp i dag, fra senga, nei fra de døde, dette er det som kalles Factum Est blant kristne, det er merkelig det der, og det står noe om i norske aviser i dag eller før at en norsk prest ikke tror på oppstandelsen, han har fått prekenforbud, Helge Hognestad, dem om det.
Det å gå fram i stil og velde og plumphet er nå min glede, i øyeblikket, der jeg imiterer en begynnelse på en tale og så motsier meg selv eller går over til meg, selv, why not, shit happens, dette katolske universitetet kunne vært mange steder i verden, og ikke minst i USA og slikt, man har slike stunder for seg selv at det er noe som tas for gitt, slikt som Jesus er oppstanden, ja han er sannelig oppstanden, fuck you.
Youck Fou, som jeg har den glede av å si enkelte ganger for tiden, inspirert av en fyr med dette på sin T-skjorte, han er bartender, men det dreier seg om en imbecil greie, sier jeg, at dette med oppstandelsen er en myte som må ta metaforisk og skikkelig, som en god hallusinasjon, som har preget verden siden, interessant er dette å bivåne, fra mitt ståsted her i verden på Kolory i Krakow der jeg sitter sammen med en mengde reisende fra Spania og England og USA og hører dum konversasjon, der disse skal ha krav på interesse, er dette meg en sær greie der det ser ut som de er studenter på høyt nivå alle samma, og skal krydre karrieren med en tur i Krakow, til og med i påska, lukte seg fram til noe eksentrisk og dumt å si når de kommer hjem og ikke minst skal mannfolka sjekke damer. Faen.
Det skaper dårlig stemning, men det er denne skribentens mening at dette er ikke mitt problem, og det er interessant og ufornuftig at det er sånn, ikke minst på denne dagen, som disse liksom er "mot", ved å bli dritings, det der er veldig vanlig, jeg er ikke mot, noe som helst, jeg vil prate med folk og alle og slapper av med dette, der jeg sitter her med rødvin og observerer og venter.
Posted by Picasa

No comments: