Sunday, March 21, 2010

Nowa Prowincja

 


En kafé i Gamlebyen som man kan gå ut fra og sitte på og spise kake og drikke sjoklade, te, øl, sprit, alt som er gøy, i ul. Bracka, som går ned fra torvet det store og man ser hellingen. Her er jeg i øyeblikket og setter fram bilde av polske soldater fra i går i bevegelse, sikkert noe dritt av noe jubileum, defilering, stor komikk, men jeg er ikke i brunst dermed, for å si det som det er er dette stedet Nowa Prowincja mulig å finne lett, jeg finner ingen gode bilder nå, men det er her det skjer for øyeblikket en søndag formiddag der man danser.
Ok, med meg har jeg mitt blikk og en strømførende ledning har sjokolade foran meg som er drukket mer eller mindre, en skje til å grave med og vi vet at czekolada er stort her i byen sikkert fra veldig gamle dager, 7 zl.
På en prikk ikke i virkeligheten, jeg ser ut på gata der det er brostien og det går folk og benker er på plass for sommer som er på gang etter hard vinter som i Norge.
Her ferdes studenter mest og noen er ikke polske og det er en liten bokhylle her og jeg trives.
Posted by Picasa

No comments: