Tuesday, April 29, 2008

Krakow, 29. april



Et øyeblikksbilde, ut vinduet, som er åpent, på hest og vogn, på turister, på den store plassen her, på sol, på hvite vegger, på klikk fra sko, jenter med høye hæler, virker til å se europeisk ny virkelighet, der nasjonalitetene forfaller, til sin grunn, bare som bakgrunn, ikke som liv, inspirasjon, ens nasjon er bare viktig for en historisk bevissthet.
Her går belgiere, franskmenn, italienere, spanjoler, uten videre, helt naturlig, fritt, ikke pass i EU lenger, Schengen, folk blandes.
Det å ta turister på alvor gjør ikke polakker, de bare rister på hodet av dem og skal tjene penger på dem, et schizofrent forhold, i en polsk virkelighet som ikke likner grisen. Spenn!
De er bare opptatte av hvor mange euro turistene legger igjen for egn nasjonsoppbygging, særs komisk.
Faller du i kategorien «turist» for en polakk blir du et objekt, ikke menneske, og det er meget farlig og ille og ondt og man må kjempe som en løve.
Jeg ser dette og de skal EGOSENTRERE meg hele tiden og innbille meg at det er vanskelig å lære seg polsk og videre skal jeg bli som dem eller dra til hælvete. Sorry, beklager, du er ved lav bevissthet og trenger forferdelig ivrig og dyptgpående behandling, på det nåværende tidspunkt betrakter jeg polakker som en kreftsvulst, og det er vanskelig, for de trenger helt grunnleggende terapi på det mellom.menneskelige i det moderne samfunn der nasjonene ikke fins annet enn som historisk galskap. Faen.
Polakker er umodne, drittsekker, idioter, historieløse, egosentriske, som tror godt om sin far og sin mor og ikke eksisterer som individer, bare ledd i en klan, som stort sett har tapt alle kriger de har kjempet, i stort, og har elendig selvfølelse, en kultur midt i Europa uten mening.
Deres billedkunst er fullstendig uten originalitet, bare etteraping, videre er de helt sære på sin egen greie, kan ikke kommunisere, kan ikke lære bort, i dialog, har et stort problem med å sammenligne seg med andre slik at de enten blir underdanige eller ekle, altså ikke selvstendige, i ro.
Pisser oppover og er nazi nedover, faen i helvetet.
Polen er et land som ikke er blitt voksent, det er greia, og her i slutten av april merkes dette voldsomt, for nå skal de snyte turistene for penger og ha det kjempegøy, som unger, og leve som dyr, jeg står i fare for å spise hatten min og skjelle dem ut og gå på en smell og bli banka opp, jeg er ikke.
Da må jeg drive en form for terapi her, det skjønner ikke nordmenn, videre, for de skal bare lære, ta makta i Polen er helt nødvendig, for de klarer ikke å styre seg selv, holde orden på seg selv, mitt alter ego Jan Masturbicki sier til meg at jeg bør lage en strategi, i klanen, der kommer Anna Nymformanova og Herr Schwindel og Korruptnikov og bare det å nevne disse folka til polakker eller nordmenn er nok til at de friker fullstendig og uhørt og bare ser etter skrivefeil i denne teksten som de kan kommentere.
Faen.
Igjen.
Trude Instumyhr kommer her og setter seg i vinduet og flirer og lager performnce, Gunvald Grustak bestiller en seidel, med tysk øl, Fride Krusetunge mener at denne plassen bør bombes, for de kan ikke styre sine turister engang, disse fæle polakkene, som bør lære seg norsk, ellers blir det ikke folk av dem på mange år, den direkte norske tale trengs her, ikke den dumme høflige polske, som er Dr. Jekyll, ser du en høflig polakk bør du løpe som faen, for det er mordforsøk. Han dreper deg bak neste sving.
Ok. Viser og skjelver, men vi har gjennomskuet.

No comments: