Monday, December 7, 2009

Polen og hjem

 


Borte bra, hjemme best, heter det i Norge, men hvor er borte og hvor er hjemme, det å føle seg hjemme er greia. Og «hjemme», hva er det, jeg kan ikke relatere noe til dette, poenget er å ha det bra.
Ha det bra! Jeg ser inn i Polen for meg og det er en greie nå som synes tilforlatelig at dette landet ikke er avansert, det er gammelmodig, tradisjonsbundet, traust, latterlig, ekkelt, nasjonalistisk, taust, huff.
Hva Norge er i sammenligning skal jeg ikke si noe om på dette tidspunktet, men dette er min observasjon av Polen på det nåværende tidspunkt. Huff.
Hva kan man snakke om her, lite, det er sladder det går i, på puber, og impertinente meninger om autoriteter og lærere og fanden og hans oldemor og politikere, ren slakt, det er ikke konstruktivt, man bare hater.
Her skjer det i en viss forstand INGENTING.
Men jeg er nå her.
Posted by Picasa

2 comments:

Anonymous said...

Du er nasjonalist eller gal...

zapałka said...

Jeg tror at du er polsk.