Thursday, February 25, 2010

Meninger

 


Det er noe med folks meninger, opinions, som måles i meningsmålinger, dessverre, jeg mener at..., hvorfor det, begrunnede standpunkter til diskusjon er å ønske.
Nå har det seg slik at man kan skille mellom antagelse og formodning, formodning er til å handle på, mot formodning antar jeg at jeg kommer til å sitte her etpar timer, fett.
Begge disse begrepene er noe gammelmodige, ut, jeg bruker det ikke, forsåvidt, til daglig, de er fra Aristoteles, norsk oversettelse, jeg skal lese denne teksten snart, men den er lang, Posterior Analytics, del av Aristoteles' Organon, som var pensum for alle i 2000 år, overalt i vår kultur og i Bagdad, der fantes alt som var å vite om hvordan man skulle snakke sammen.
Det er noe her, som belemrer, jeg mener at butikken har åpent nå, kan man si, og da er det bare en mening, men mot formodning mener jeg ikke noe om deg, kjære, men det skjønner få noe av, at jeg ikke mener noe om dem når jeg blir forbanna, sier hva jeg virkelig mener om dem, men det er for øyeblikket.
I morra kan jo alt ha forandra seg.
Posted by Picasa

No comments: